Sider

fredag den 25. februar 2011

Fra beskidt til hvidt

Før husmor-kur så mellemværket sådan ud.

Så fine blev blonderne efter en omgang skrap blondering.

Jeg er helt pjattet med smukt gammelt håndarbejde. Især mellemværk synes jeg er helt specielt smukt. Jeg kan slet ikke lade være med at tænke på alle de timer nogen har lagt i arbejdet. Denne samling mellemværk var enormt beskidt, så gode husmorråd var dyre. Og nu er jeg så heldig at have en mor, som bare kan det der med at vaske og presse og stryge. Tænk, man skal bare koge blonderne i en stor gryde med vand og vaskemiddel, røre lidt engang imellem og vente til resultatet er pletfrit :) Det skal lige tilføjes at de mest genstridige pletter også lige fik en omgang i klorvand. Husmoren over and out ;)

2 kommentarer:

  1. Skide smart! Det skulle jeg lige ha vidst noget før altså. Det er ikke længe siden jeg smed noget blonde-noget ud :-(

    Jeg har fundet ud af, hvordan man fjerner rammerne rundt om fanebladene/siderne (Dem der er lige under titlen).
    Du går ind under blogger-designer - avanceret - accenter og vælg så hvid som kantfarve. Ta da!! Legende let!
    Nu skal jeg i seng. Godnat :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det er simpelthen mægtigt at have en mor som kan SÅ mange ting :) Mega ærgerligt med blonderne :( Så fantastisk håndværk skal reddes. Tror jeg er ved at køre mig selv op til en "håndarbejds"-peace aktion, alt håndarbejde må reddes! Her også en af grundene til at vi er ved at drukne i blonder, broderi og strikketrøjer :)

    Jeg er ikke helt sikker på jeg har den føromtalte grå boks på mit faneblad, kan ihvertfald kun se at den står som hvid i accenter.. Kan du se en grå boks?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...