Sider

fredag den 18. marts 2011

Maca(w)ron(g)s


Jeg har købt denne bog, faktisk i hele to eksemplarer, "verdens sødeste kusine" skulle selvfølgelig også have en :) Vi har en gang før fremtryllet fantastiske lækre macarons fra denne opskrift. Så denne gang skulle der virkelig bages amok, vi besluttede at bage dobbeltportion (100 stk!) og lave 4 forskellige slags. Men efter 7 timers slid måtte vi sande at ikke én eneste lille macaron var lykkedes! Og øv, hvor var vi skuffede, vi havde glædet os til smukke farverige macarons, men fik sprækkede farveklatter, nogle knap hævet andre ikke helt færdigbagte, totalt fiasko. Nogen der ved hvordan man får succes med sine macarons? Hjælp?

3 kommentarer:

  1. hæhæhæh.... åh det er jo ikke sjovt, men alligevel lidt ;O)
    Men dælme de smagte godt alligevel ;O)
    Jeg må prøve det af engang, og så skal jeg nok lige vise hvordan man gør.... Hihihi.... (I wish)

    SvarSlet
  2. Øv øv, der er ikke noget værre end når bagning (eller madlavning for den sags skyld) fejler. Jeg hader det! Desværre kan jeg ikke hjælpe, da jeg endnu ikke har fået begivet mig ud i den fine farverige franske macaron-verden :)

    SvarSlet
  3. Ja tak Susan, hvis du lige får det til at virke i første hug tager jeg imod et kursus med kyshånd :D Godt du kunne lide vores macarons-fejl-islagkage.
    Og Ja, Xenia, det er det VÆRSTE når sådan et projekt ikke lykkes, øv bøv :(

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...